Download: _.pdf

در حال دریافت: _.pdf روح الله الموسوی الخمینی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز 14 خرداد و مصادف با رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است. شخصیتی گرانقدر که کاری عظیم را رهبری کرد و به سرانجام رساند. حقیقتا ایمان، امنیت، عزت و استقلال امروز خود را مدیون این مرد بزرگ و شخصیت اثرگذار هستیم. رحلت جانگداز امام عزیز را خدمت تمام مردم ایران و دوستداران آن حضرت در سرتاسر جهان تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.

امام خمینی (ره) وصیت نامه ای 29 صفحه ای دارند که حاوی نکات دقیق و ارزشمند بسیاری خطاب به عموم مردم مسلمان، و به طور خاص مردم کشور عزیزمان می باشد ، همچنین در یندهای مختلف توصیه هایی برای اقشار مختلف مردم و مسئولین تفکیکا بیان کرده اند. 

بسیار لازم است که همه ی ما به این متن راهبردی مراجعه کنیم و بنا بر جایگاه خود در عمل به توصیه های ارزشمند آن کوشا باشیم. با این حال بنظر می رسد از این مهم غفلت می کنیم. خوب است که در سالروز امام بزرگوار متن وصیت نامه ی ایشان را مطالعه و از آن برای آگاهی نسبت به وظیفه ی خود استفاده کنیم . امید است که موفق باشیم. در ادامه بخشی از این وصیت نامه را مرور میکنیم و امید داریم علاقه مندان برای مطالعه ی کامل این متن اقدام بفرمایند.

 

«…اسلام و حکومت اسلامی پدیده الهی است که با به کار بستن آن سعادت فرزندان خود را در دنیا و آخرت به بالاترین وجه تأمین می‌کند و قدرت آن دارد که قلم سرخ بر ستمگریها و چپاولگریها و فسادها و تجاوزها بکشد و انسانها را به کمال مطلوب خود برساند. و مکتبی است که برخلاف مکتبهای غیرتوحیدی، در تمام شئون فردی و اجتماعی و مادی و معنوی و فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد و از هیچ نکته، ولو بسیار ناچیز که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد فروگذار ننموده است؛ و موانع و مشکلات سر راه تکامل را در اجتماع و فرد گوشزد نموده و به رفع آنها کوشیده است. اینک که به توفیق و تأیید خداوند، جمهوری اسلامی با دست توانای ملت متعهد پایه‌ریزی شده، و آنچه در این حکومت اسلامی مطرح است اسلام و احکام مترقی آن است، برملت عظیم الشأن ایران است که درتحقق محتوای آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است، که انبیای عظام از‌ آدم ـ علیه السلام‌ـ تا خاتم النبیین ـ صلی الله علیه وآله وسلم‌ـ در راه آن کوشش و فداکاری جانفرسا نموده‌اند و هیچ مانعی آنان را از این فریضه بزرگ باز نداشته؛ و همچنین پس از آنان اصحاب متعهد و ائمه اسلام ـ علیهم صلوات الله ـ با کوششهای توانفرسا تا حد نثار خون خود در حفظ آن کوشیده‌اند. و امروز بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند. و امید است که پرتو نور آن بر تمام کشورهای اسلامی تابیدن گرفته و تمام دولتها و ملتها با یکدیگر تفاهم در این امر حیاتی نمایند، و دست ابرقدرتهای عالمخوار و جنایتکاران تاریخ را تا ابد از سر مظلومان و ستمدیدگان جهان کوتاه نمایند…»

در ادامه امام (ره) پس از تاکید بر واجب بودن تلاش برای حفظ نظام اسلامی به عوامل موثر در حفظ این نظام و همچنین موانع و خطراتی که حفظ آن را تهدید می کند اشاره می کنند و چنین می فرمایند:

«اینجانب که نفسهای آخر عمر را می‌کشم به حسب وظیفه، شطری از آنچه در حفظ و بقای این ودیعه الهی دخالت دارد و شطری از موانع و خطرهایی که آن را تهدید می‌کنند، برای نسل حاضر و نسلهای آینده عرض می‌کنم و توفیق و تأیید همگان را از درگاه پروردگار عالمیان خواهانم…»

در ادامه ی این بخش به تفکیک نکات بسیار ارزشمند و راهبردی برای حفظ نظام اسلامی بیان می شود که مطالعه و تامل در آن برای همگان امری لازم است.

علاقه مندان می توانند از این طریق به متن کامل وصیت نامه دسترسی داشته باشند.

همچنین فایل پی دی اف آن جهت دانلود در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

 
 
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
ان شاالله در این وبلاگ تلاش خواهد شد تا مطالب مفید در حوزه ی معارف دین در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد.

جستجو

 
کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان